بهترین DNS های پر سرعت و رایگان 2023


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



همه چیز از همه جا






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 30
:: باردید دیروز : 15
:: بازدید هفته : 45
:: بازدید ماه : 77
:: بازدید سال : 466
:: بازدید کلی : 2174

RSS

Powered By
loxblog.Com

همه چیز از همه جا

بهترین DNS های پر سرعت و رایگان 2023
یک شنبه 13 فروردين 1402 ساعت 16:9 | بازدید : 185 | نوشته ‌شده به دست هدیه هراتی | ( نظرات )

DNS Server سروری است که درخواست دامنه را از مشتری دریافت می کند و محتوای آدرس IP را که مدیر سرور برای سرور DNS خود در نظر گرفته است به مشتری کاربر درخواست کننده نشان می دهد. یعنی سرور DNS مانند دفترچه تلفن کار می کند و وقتی نام شخصی را از مخاطبین خود انتخاب می کنید و با او تماس می گیرید، نام او را انتخاب کرده اید اما تلفن شما شماره او را می گیرد و تماس برقرار می کند. در ادامه با وبلاگ همه چیز همراه باشید.

تاثیر DNS بر سرعت اینترنت

همانطور که قبلا ذکر شد، سرور DNS واسطه ای بین شما و ارائه دهنده خدمات است و باید بدانید که انتخاب یک DNS خوب و سریع می تواند سرعت اینترنت شما را افزایش دهد. بنابراین باید از بهترین سرور DNS در سیستم یا مودم خود استفاده کنید. در ادامه به معرفی چند سرور DNS رایگان و سریع می پردازیم.

رادار DNS برای بازی

افرادی که می خواهند پینگ بازیشان کم شود می توانند از سرویس رادار بازی که اخیرا در ایران رونمایی شده است استفاده کنند. این سرویس ضمن افزایش چشمگیر سرعت دانلود و به روز رسانی بازی ها، پینگ بازی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اولیه: 10.202.10.10
ثانویه: 10.202.10.11
فقط توجه داشته باشید که همه بازی های این سرویس پشتیبانی نمی شوند و ممکن است به مرور زمان تعداد بازی ها افزایش یابد.

1. Google Public DNS

همانطور که می دانید گوگل خدمات زیادی را در وب و اینترنت در اختیار کاربران قرار داده است که همیشه در خدمات خود نسبت به سایر شرکت ها بهتر و یا حداقل مقبولیت بیشتری داشته اند. اما به جرات می توان گفت یکی از بهترین DNS های عمومی و رایگان متعلق به گوگل است و به دلیل سرعت و امنیت بالا کاربران زیادی را به خود جذب کرده است.

اولیه: 8.8.8.8
ثانویه: 8.8.4.4

2. Cloudflare

اکثر توسعه دهندگان و طراحان وب، Cloudflare را به عنوان یکی از بهترین شبکه های CDN یا توزیع محتوا می شناسند. اما DNS این شرکت که یکی از بهترین DNS های موجود در حال حاضر می باشد دارای ویژگی هایی مانند عملکرد، سرعت فوق العاده، امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی است که آن را به رقیبی سرسخت برای گوگل در این زمینه تبدیل کرده است. یکی دیگر از مزایای این DNS داشتن یک انجمن خصوصی برای پرسش و پاسخ و پشتیبانی از کاربران است.

یکی دیگر از مزیت های این سرویس تصادفی بودن آدرس IP آن است که باعث شده کاربران از Cloudflare استفاده کنند زیرا به خاطر سپردن آن آسان است.

اولیه: 1.1.1.1
ثانویه: 1.0.0.1

3. OpenDNS

سیسکو که اکثر مردم آن را به عنوان تولید کننده تجهیزات شبکه و سرور می شناسند، در سال 2005 یک سرور DNS به نام OpenDNS ایجاد کرد که یکی از بزرگترین DNS های عمومی است.

این سرور DNS مزایای رایگانی مانند سرعت بالا، مسدود کردن دسترسی به سایت‌های فیشینگ و جعلی، داشتن پشتیبانی قوی از طریق ایمیل، دانلود بهترین DNS داشتن قابلیت مسدود کردن برخی محتواها و سایت‌ها را ارائه می‌دهد (این ویژگی بیشتر برای والدینی است که می‌خواهند فرزندانشان به برخی از مطالب اینترنتی دسترسی داشته باشند. استفاده می شود).

اولیه: 208.67.222.222
ثانویه: 208.67.220.220

4. Comodo Secure DNS

گروه کومودو یک تیم خدمات میزبانی است که علاوه بر ارائه خدمات میزبانی، خدمات DNS را نیز به کاربران ارائه می دهد، یکی از مهمترین نقاط قوت آن حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران و مسدود کردن سایت های فیشینگ است و می تواند شما را از جاسوسی دور نگه دارد. و محتوای مخرب

اولیه: 8.26.56.26
ثانویه: 8.20.247.20

5. Quad9

این سرور DNS که به تازگی وارد میدان شده است سرعت نسبتا بالایی دارد و یکی از نقاط قوت آن مسدود کردن سایت های آلوده است. اما قدرت رقابتی چندانی با سایر DNS ندارد و موقعیت و زیرساخت آن با رقبا قابل مقایسه نیست.

اولیه: 9.9.9.9
ثانویه: 49.112.112.112

نتیجه

اگر اینترنت شما اختلالات و قطعی های زیادی دارد و همچنین از پینگ زیاد رنج می برید، حتما توصیه می شود از یک dns خوب استفاده کنید.

 

منبع: lifewire




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: